Vinterkläder

Ja precis, vinterkläder. Det känns som det börjar bli aktuellt nu. Själv har jag idag skrivit en lång inköpslista över vad jag ska inhandla inför höst och vinter. Jag tycker om sånt här, sitta och planera, skriva listor och förbreda. Det gör det hela mycket roligare och jag börjar känna viss längtan till den dagen jag ska ut och shoppa allt. Visst jag har vinterjackor och kappar sedan föregående år, men det är en underbar känsla att gå ut och titta och komma hem med något varmt och mysigt man bara längtar efter att få använda vid kyligare väder. I år har jag bestämt mig att satsa stort, och satsa på kvalitet istället för kvantitet. Det händer ofta när jag är ute och handlar att jag köper en massa saker hit och dit, och ofta inte ens använder allt. Idag när jag kollar i min garderob kan jag hitta plagg som är mer än ett år gamla och där prislappen fortfarande är kvar, eller att jag har tio olika färger av en och samma tröja. Det kanske har sin egen charm, men i år ska jag skapa en ny charm.

Jag har även bestämt mig för att få mitt gamla, långa, krulliga hår tillbaka. Jag ska fram tills jul försöka att inte platta mitt hår alls, och använda bra med inpackningar och produkter som ger näring till håret. Under de senaste två åren har jag i princip plattat mitt hår var dag, och det har slitit något otroligt. Så framöver kommer ni se mig med frizzy-krull hår. Ofta brukar folk tycka det är passar mig bra. Vilket alltid är kul att höra! ♥



So long rakt hår, vi lär inte ses på ett tag. Hihi ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0