11 september

Yes, idag är det åtta år sen World Trade Center föll, helt sjukt. Jag minns faktiskt fortfarande den dagen, hur det var kaos på TV och radio, och hur berörda och ledsna folk var. Än idag tycker jag att man ska ha en tyst minut för alla de drabbade, det är det minsta vi kan göra.  ♥

Nu har jag suttit här framför datan i skolan i ett år och det är ännu en timme kvar tills nästa lektion. Gud vad det känns som tiden går långsamt. Ofta vid sånna här håltimmar brukar jag passa på at plugga och göra läxorna, men idag orkar jag verkligen inte. Efter min mega håltimme har jag franska med super-Martine (wiho!). Jag tycker verkligen om franska, och jag älskar min "lärarinna" Martine, jag vet inte varför, men på något sätt är hon rolig utan att vara rolig. Kanske är det hennes svenska uttal, eller hennes plötsliga utfall, men kul är det. Efter franska har jag igen en lång håltimme på två timmar, drygt och inte mums alls!

Spanska imorse var kul som vanligt, och vi fick bland annat veta att folk i/från Spanien ljuger om allt, för att fly från sanningen och att "vi" svenska är extremt hemska på att ljuga. Det sägs att vi gör vissa saker med kroppen och ständigt blickar bort och kollar ner, som tydligen är klara tecken på att man ljuger. Själv tycker jag att jag ljuger bra. Kanske beror på att jag faktiskt inte är helsvenne.

Hursomhelst, idag är det fredag, JIPPE, och jag tror faktiskt jag äntligen får träffa min fis som jag saknat så, jag hoppas på det i alla fall. Annars så har jag nog faktiskt inga större planer för ikväll. Är ganska krasslig i halsen så jag tror jag stannar hemma. Nu ska jag slå Sandra i huvudet, hihi :)


Kommentarer
Postat av: cammie

hehe, kul bild =)

2009-09-12 @ 15:11:46
URL: http://tuschaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0